8 Aralık 2014 Pazartesi

Peynirli ve Pırasalı Börek

  

    Peynirli bir harç hazırlıyordum böreğim için,maydanoz alırken,gözüme pırasa ilişti.neden olmasın dedim ve pırasaları çok ince,zar şeklinde doğradım ve peynirli harcımın içine koydum.Tadı müthişti,misafirlerim tarafından tam not aldı,bu börek.

 Malzemeler;

  •  Bir paket hazır yufka
  • Yarım kğ beyez peynir( yağsız)
  • 3-4 tane pırasa
  • Yarım çay bardağı kadar yoğurt ve süt
  • Tuz,karabiber ve fesleğen
  • 1 tane yumurta sarısı ( beyazını harcımızın içine koyalım,sakın atmayın)
 Yufkaları ıslatmak için; 1 çay bardağı su ve 1 çay bardağı yağ karışımı

   Yapılışı;

    Pırasaları yıkayalım,çok ince zar şeklinde doğrayalım.Derince bir kap alıp beyaz peynir,pırasa,yoğurt,süt,tuz ve baharatlarımızı ekleyeyip,güzelce karıştıralım.

   Yufkayı tezgaha serelim,boylamasına ve enine 4 parça olacak şekilde keselim.İlk parçamızı alalım,su ve yağ karışımından 2 yemek kaşığı kadar sürelim.Yufkanın geniş tarafına iç harcımızdan koyalım.sigara böreği gibi ama daha enli olacak şekilde saralım.yağlanmış tepsimize dizelim,üstüne yumurta sarısı sürelim.çörek otu serpelim ve 17 derecede üzerleri kızarana kadar pişirelim.

   Ben fazla yapıp buzluğada koyuyorum.Çözülmesini beklemeden,yumurta sarısı sürüp fırınlıyorum.Elimin altında her daim hazır böreğim oluyor.:)
                                                  

                                                                           Afiyetler Olsun.:)   Ama ama kilo olmasın.:)

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder